Mnoho lidí bude muset měnit zaměstnavatele nebo profesi, předpovídá šéfka velké personální agentury ManpowerGroup ČR Jaroslava Rezlerová. Logicky.
Časy stálých cen a sociálních jistot jsou pryč. Válka za rohem, vysoké tempo inflace, chybějící materiály, potrhané dodavatelsko-odběratelské řetězce.
Inflace je nevětší za čtvrtstoletí

Inflace v Česku je nejsilnější za čtvrtstoletí. Ani nedávné zvýšení sazeb České národní banky směrem k 5 % prozatím tempo inflace nezpomalilo, shrnuje ekonomka Markéta Šichtařová ze společnosti Next Finance.
„Větší průvan v našich peněženkách způsobují hlavně doprava a bydlení. Zrychlil růst cen pohonných hmot a olejů na 50,6 % (v únoru 31,0 %),“ uvádí.
Narůstají hlavně ceny elektřiny – konkrétně o 24,7 %, zemního plynu o 37,7 % (v únoru o 28,3 %), výrobků a služeb pro běžnou údržbu a opravy bytu o 16,4 % a tepla a teplé vody o 13,9 % a tuhých paliv o 19,9 %. Náklady vlastnického bydlení jsou meziročně vyšší o 16,3 %. „K tomu přispěl hlavně růst cen stavebních materiálů a nových bytů pro vlastní bydlení,“ dodává Šichtařová.
Přesto sedm z deseti firem již zvýšilo nebo v průběhu letošního roku zvýší mzdy svým zaměstnancům, tvrdí Hospodářská komora s odkazem na šetření mezi podniky.

Dostali jste přidáno?
„Mzdy vzrostou hlavně v podnicích působících ve zpracovatelském průmyslu, nejčastěji dojde k meziročnímu růstu výdělků zaměstnanců v rozmezí pěti až 10 %. Desetina podniků přitom již navýšila nebo bude navyšovat mzdy o deset a více procent,“ konstatovala Hospodářská komora.
Zní to pěkně, ale inflaci to stejně nepokryje (oficiální je 12,7 procent) a navíc mnoha lidem se mzdy nezvýšily, ani jim firma nemá z čeho přidat. Mnohé podniky sice pořád nabírají zaměstnance, ale podle odhadů už zhruba pětina bude naopak počty pracovníků snižovat.
Kromě toho řada schopných podnikatelů, kteří léta s pečlivostí a nasazením budovali své firmy, bude nucena buď celý program překopat nebo také zavřít. Hrana zvoní například mnohým pekárnám kvůli vyšponovaným energiím.

Příležitost pro podnikavé v časech mizérie
Ale i když firma tenhle ekonomický tlak třeba neustojí, pořád dobrý obchodník zůstane obchodníkem, situaci navzdory. Ani v ekonomicky těžkých časech, se ale člověk s duší obchodníka neztratí. Naopak.
Příležitost je třeba v tzv. síťovém marketingu, kdy je obchodník součástí zavedené značky a kde má firma dlouhodobou vizi.

Všichni jsou spokojení, pokud obchodník vysvětlí zájemcům věc jasně, bez kudrlinek a prázdných slov, nad rámec produktu a netlačí na pilu. Je k dispozici a pro klienta udělá občas i něco navíc.
Výhodou síťového obchodu je, že nepotřebuje vysoké vstupní náklady na rozjezd, což v klasickém podnikání zkrátka nejde. Zároveň síťový obchod vede ke kultivaci, finanční gramotnosti a osobnímu rozvoji. A v neposlední řadě, pokud se nabízí pořádná věc, nikoliv „pozlátko“, tak je obchod radost.
V mém případě je to zlato a stříbro. V době, kdy řada střadatelů přemýšlí, jak uchránit úspory před inflací, poptávka po drahých kovech roste.
Je ten správný čas začít spolupracovat se zavedenou firmou. Je to snadné. Pokud máte duši obchodníka neváhejte mě kontaktovat. Vše Vás naučím.
Kontaktujte mě na 603 174 469 a nebo si rezervujte nezávaznou schůzku zde>>>.

