Přejdi na obsah

Ing. Renata Vyoralová

Investice do drahých kovů.

Menu
  • ÚVOD
  • 5 kroků, které vedou k úspěchu
  • BLOG
  • PODCAST
  • KONTAKT
  • E-SHOP
Menu

Průzkum: Zlatem proti inflaci

Zveřejněno v 2023-03-18 od Renata Vyoralova

Češi kvůli ochraně před inflací nejčastěji volí uložení peněz do investičního zlata, uvedlo to 24 procent lidí. Na druhém místě je termínovaný vklad, který by si vybralo 21 procent a realitní fond 19 procent respondentů. Vyplývá to z průzkumu agentury Median.

Samotný nákup nemovitosti uvedlo 18 procent lidí, investice do akcií a dluhopisů a investiční fondy by volilo 17 procent respondentů, spořicí účty v bance 11 procent, penzijní připojištění a stavební spoření skončilo s devíti procenty. Stavební spoření a penzijní připojištění uvedlo osm procent lidí a investice do kryptoměn sedm procent. Průzkum proběhl na vzorku dvou tisíc lidí starších 25 let letos v únoru.


Dvě třetiny dotázaných uvedly, že hledají informace a rozhodují se, jak se svými penězi naložit. Pouze 12 procent lidí v Česku ale uvedlo, že ví, jak situaci ohledně znehodnocení úspor vlivem inflace řešit.


Ochota investovat neklesá, naopak

„Zájem o nákup zlata v Česku každým rokem roste o desítky procent, tržby Golden Gate meziročně vzrostly o 23 procent. V loňském roce jsme prodali tři tuny zlata, za poslední dekádu už 14 tun zlata,“ uvedl manažer péče o klienty Golden Gate Pavel Řihák.

Z výsledků průzkumu dále vyplynulo, že 60 procent dotázaných vnímá jako stejně závažný problém zdražování také znehodnocení úspor.
Ochota investovat přitom Čechy neopouští. Necelých 44 procent odpovědělo, že by investovali stejně jako před rokem a 27 procent respondentů je ochotno investovat dokonce více.

 

„Většina lidí si zjišťuje informace o tom, jak správně investovat. Investiční zlato je v hledáčku Čechů na předních místech, ale přemýšlí i o dalších investičních produktech, což je z hlediska diverzifikace při investování velmi důležité,“ říká Pavel Řihák.

Nejvíc oceňují nákup po menších částkách


Na spoření do investičního zlata se respondentům průzkumu nejvíce líbí to, že mohou postupně nakupovat libovolně po menších částkách, což uvedlo 29 procent z nich. Spoření do zlata 25 procent oslovených lidí označilo za jednoduché, snadno pochopitelné a s nízkým rizikem, a to i přesto, že si současně uvědomují fakt, že cena zlata kolísá.

 

„Oblibu investic a spoření do drahých kovů dokazuje i růst počtu klientů Komoditního účtu od Golden Gate, který umožňuje pravidelné spoření do fyzického zlata a stříbra a dnes má už desítky tisíc klientů,“ dodává Pavel Řihák.


Průměrná míra inflace dle ČNB za celý rok 2022 činila 15,1 procenta a byla tak druhá nejvyšší od vzniku samostatné České republiky. Dle Českého statistického úřadu byla vyšší pouze v roce 1993.
 
Překvapila vás některá z výše uvedených čísel? Sdílejte v komentáři. ⬇⬇⬇

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Co pro vás znamená úspěch v životě?

Pro každého je úspěch něco jiného. Pro někoho peníze, pro jiného krásné vztahy. Další chce obojí. V každém případě, ti, co úspěchu dosáhli se drželi 5 jednoduchých kroků.  Kterých konkrétně se dozvíte zde>>>.
CHCI ZNÁT
5 jednoduchých kroků >>>

Nejnovější příspěvky

  • Co se stalo 10. října a proč kryptoměny prudce spadly?
  • Zlato nebo stříbro? Nejlepší odpověď je: oboje.
  • Státy jsou nemocné. Je čas začít si krýt záda.
  • Výstava drahých kovů v Otrokovicích
  • Úroky z dluhu rostou. Co to znamená pro nás všechny?

Facebook

Renata Vyoralová, GoldenGate CZ as
© 2025 Ing. Renata Vyoralová | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}