Přejdi na obsah

Ing. Renata Vyoralová

Investice do drahých kovů.

Menu
  • ÚVOD
  • 5 kroků, které vedou k úspěchu
  • BLOG
  • PODCAST
  • KONTAKT
  • E-SHOP
Menu

Vrazit peníze do firemních dluhopisů? Málokdo se bude radovat

Zveřejněno v 2023-08-172023-08-17 od Renata Vyoralova

Objem vydaných podnikových dluhopisů v ČR dosáhl v květnu téměř jedenácti miliard korun, přičemž v dubnu vydaly firmy dluhopisy „jen“ za necelých osm miliard korun. Průměrný výnos dluhopisů se podruhé v řadě přitom mírně snížil a prodloužila se naopak doba splatnosti emisí. Vyplývá to z údajů Srovnávače dluhopisů.

„Pro řadu firem jsou dluhopisy důležitým zdrojem finančních prostředků a přes mírný pokles výnosů zůstávají zajímavé i pro investory,“ tvrdí ekonom skupiny Comfort Finance Group Vladimír Pikora. Necelá polovina dluhopisů vydaných od začátku letošního roku nabízí investorům výnos v rozmezí 8–10 %, ve čtvrtině emisí se úrok pohybuje mezi 5–8 % a v pětině případů nabízejí emitenti výnos nad 10 %.

Můj názor: slibem nezarmoutíš. Většině těmto cenným papírům prostě nevěřím. Najdou se výjimky. Jenže jde o celek. Když firmy potřebují peníze, a mají kvalitní byznys plán, tak proč nejdou do banky? Tam neuspěly, tak to zkouší na lidi.

„Řada drobných investorů začala hledat spásu v korporátních dluhopisech. Problémem ale je, že většinou nedokáží docenit míru rizika,“ míní ekonomka Markéta Šichtařová, která mimo jiné tvořila dříve s Pikorou osobní duo. Šichtařová si všímá toho, že nabídka korporátních dluhopisů začala růst právě v této době, kdy ekonomiky jsou spíše v recesi.

„Zejména v Evropě firmy nedosáhnou na bankovní úvěry. Jsou pro ně drahé a neprojdou risk managementem bank. Pokud tedy firma nedostane od banky úvěr, protože si takovou půjčku banka vyhodnotí jako příliš rizikovou, firma začne nabízet korporátní dluhopisy,“ vysvětlila Šichtařová.

Dodává, že principiálně není každý korporátní dluhopis špatný, ale že je třeba investici zasazovat do kontextu a chápat míru její rizikovosti.

Však také firmy potřebují na slibované dluhopisové výnosy více času. Ze srovnávače vyplynulo, že se prodloužila průměrná doba splatnosti emisí, která překročila v květnu čtyři roky.

Úspěch je dnes hlavně udržení hodnoty v horizontu pěti, deseti let. Kratší investice jsou čistou spekulací. Letos máloco reálně porazí inflaci.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Co pro vás znamená úspěch v životě?

Pro každého je úspěch něco jiného. Pro někoho peníze, pro jiného krásné vztahy. Další chce obojí. V každém případě, ti, co úspěchu dosáhli se drželi 5 jednoduchých kroků.  Kterých konkrétně se dozvíte zde>>>.
CHCI ZNÁT
5 jednoduchých kroků >>>

Nejnovější příspěvky

  • Co se stalo 10. října a proč kryptoměny prudce spadly?
  • Zlato nebo stříbro? Nejlepší odpověď je: oboje.
  • Státy jsou nemocné. Je čas začít si krýt záda.
  • Výstava drahých kovů v Otrokovicích
  • Úroky z dluhu rostou. Co to znamená pro nás všechny?

Facebook

Renata Vyoralová, GoldenGate CZ as
© 2025 Ing. Renata Vyoralová | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme
Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}